fritid

alltså, det här med att vara ledig eller att vara fri.. det är ett under.
jag beundrar alla studenter som klarat av att skilja på ledighet och skolfri-tid..
Jag kan då inte göra det. Det finns någon typ av mekanism inom mig som tvingar mig att vara i skolan för att kunna få något vettigt gjort. Fast där kan jag inte heller jobba så effektivt för jag behöver sitta själv med mina tankar.
De dagarna jag kan plugga bäst är när jag varit i skolan på förmiddagen och sen kommer hem och sätter mig direkt med böckerna/uppgifterna.
Problemet är som idag när jag inte har någon skola alls.
Hjärnan vill bara inte koppla igång studierna, utan vill bara gå på ledighet fulltime.
Jag har lyckats få ner några ord på min uppgift. Men det går trögt. typ skriva en mening, vila 30 minuter osv..Känns inte effektivt för fem öre men det är väl bara att gilla läget.
Nu ska jag ha paus (som om det behövs) och kolla lite tv innan jag pluggar/skriver lite till, tar en löptur och sen sticker jag på finmiddag på grand hotel i lund. Så har denna dagen gått, och paniken inför allt som borde göras kan växa lite till =)
 
Ha en härlig torsdag!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0