Ett 2013 som kommer leverera

Då var det slut på 2012 och välkommen 2013. Det känns bra i kroppen. Jag känner på mig att det kommer bli ytterligare ett bra år. 2012 var ett väldigt bra år.. men 2013 har ändå chansen att toppa det! We'll see.
 
Jag ska iallafall göra allt jag kan för att nå de mål jag har, med skolan, träningen, kosten och allt annat också.
Jag ska kämpa för att klara godkänt på alla tentor och arbeten, nå min ultimata målvikt en gång för alla, forma den kropp jag drömmer om, där mina muskler får lov att synas. Jag vet om att jag kan, den enda som kan stoppa mig är jag själv, och det tänker jag inte göra. Jag tänker kämpa och kriga tills jag är där jag vill vara. Jag vet om att det kommer vara värt det. I slutändan kommer det vara det oavsett vilka "uppoffringar" det innebär,
 
Jag tror egentligen inte att jag kommer behöva offra något, då träningen är något jag längtar efter nuförtiden och jag har lärt mig att god mat behöver inte vara onyttig mat. Allting är inte heller svart eller vitt som många ser det.. Jag har gått ner 26 kg utan att egentligen behöva offra något jag verkligen velat ha. När man bara "avladdar" en viss sak, maträtt, godis eller vad det nu kan vara så inser man att det inte var värt så mycket som man kände från början, och helt plötsligt har du inte heller det ständiga suget efter det..
 
När jag började min viktresa så "gav jag upp" Mcdonalds cheeseburgare, något som jag innan åt alldeles för ofta, och det var en sak som jag verkligen laddat med ett värde som det inte alls var värt. Det tog ett bra tag innan jag slutade sakna att kunna äta en om jag ville.. Men jag hade bestämt mig, ingen cheeseburgare tills jag gått ner ett visst antal kg. När jag hade nått min dåvarande målvikt åt jag en cheeseburgare, mest för att det var det "bästa" alternativet i situationen. Jag åt bara upp halva, för den var inte ens i närheten av så god som jag hade målat upp att den skulle vara. Det kan ha varit en av de skönaste känslorna i världen när jag kände att jag "gett upp" något som jag lätt kan vara utan resten av mitt liv också ifall det behövs. Sen den dagen har jag visst ätit någon cheeseburgare men det är ingenting jag nånsin går och längtar efter.
 
Lite livsfilosofier såhär en nyårsdag =) Det bjuder jag på!
Kram

Kommentarer
Postat av: Adnan

Stark du är! Fortsätt så hela tiden!

2013-01-10 @ 14:45:51
URL: http://cokezero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0