en resa utan slut (:

Denna bloggen heter ju kickinass.. varför kan man ju fråga sig, kan knappt själv minnas varför jag valde det namnet.. Förens jag tänkte efter och insåg att det handlade om min viktresa med viktväktarna. Jag behövde något motiverande och peppande som skulle stå för vad jag höll på med- jag höll på att kicka ass- kicka kilonas ass mera exakt. 
 
 
När jag började viktresan så vägde jag alldeles för mycket, och kände mig inte som mig själv för fem öre. Jag bara stod där en dag och fattade att detta inte var jag, och att jag var tvungen att förändra något... något stort. Sagt och gjort. Samma dag bestämde jag mig, och därefter fanns det inget stopp. Jag körde på och köttade (kickade ass) tills jag nått de mål jag satt upp för mig. Trots att det tog lång tid för mig själv att inse vilken förändring jag gjort, så vet jag att det förändrade mitt liv. Lyckan sitter knappast i siffrorna på vågen men jag vågar ändå påstå att jag under resans gång blev en lyckligare människa och att när jag nått mitt mål kunde känna en helt annan känsla när jag såg mig själv i spegeln, detta var jag- och inte ett skal som skämdes.
 
Redan innan vi åkte till USA i sommar så bestämde jag mig för att när jag kom hem skulle jag återregistrera mig på viktväktarna igen. Några kilo har jag gått upp sen jag nådde min målvikt och jag vill inte att det ska springa iväg, jag vill inte behöva stå där en dag och känna som jag gjorde då. Även om det kanske är enkelt att bara ta tag i det på egen hand utan ett "viktminskningsredskap" till hjälp så vet jag att det inte funkar riktigt för mig. Jag behöver kontroll, behöver riktlinjer för att i nuläget är min självdisciplin inte så bra att jag känner att jag fixar det helt själv. 
Och jag älskade viktväktarna och vet att det verkligen fungerade- FÖR MIG.
 
Visst hade jag räknat med att gå upp en hel del i USA- men så blev det inte. Trots många veckor av god mat, njutning och inte en tanke på vad jag stoppade i mig (nästan) så hade jag lyckats hålla vikten där borta. Antagligen handlade det om att aptiten i värmen var mindre och att vi var i ständig rörelse där borta.
Men trots att det inte var något plus på vågen så ville jag ändå köra igång, tillbaka till rutiner, träning, hälsosam mat och självdisciplin. Jag hoppas hitta den där inne igen =)
 
Så det är dags igen för mig att kicka lite ass.. 
 
 
 
 
 
 
 
De var nog allt för denna gången.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0